Lita på ödet

Juuuul, ja då var den här igen då, och nästan passerad. Det är lätt att längta tillbaka till något man inte har men inte lika lätt att uppskatta det igen när man väl har det, att vi människor ska vara så komplicerade, och otacksamma. Fast jo om jag tänker efter har jag tyckt att det vart mysigt med jul trots allt och faktiskt uppskattat det ganska mycket, men inte alls lika starkt som jag trånade efter det för ett år sen, ett halvt jordklot bort. Nu trånar man tillbaka ett jordklot bort, att man aldrig ska vara nöjd alltså. Fast i år ville jag ju fira jul hemma så därför jag inte åkt utomlands ännu, så jag ska sluta klaga, jag är FAKTISKT nöjd. Bättre kan det int va, gäller att ha den inställningen för så är det faktiskt!! Visst jul är inte sådär jättespeciellt, men det är ganska mysigt - och framför allt ska den firas i Sverige. Där har man i alla fall en anledning till att återvända hem år efter år, så ska det va!!

Annars vette fan, livet rullar på. Precis som det ska, som vanligt dårå enligt mig, kanske inte enligt många andra. Men man mår så mycket bättre när man är nöjd med tillvaron även fast den inte är idealisk, även fast jag på sätt och vis tycker att den alltid är det. Vet inte hur jag ska förklara, men det finns helt enkelt en mening med allt och det är som det är av en anledning och det förändras hela tiden precis så som det ska. Tillfredställelse var ordet, jag fortsätter framåt!

Och hur det än blir, blir det bra! Sen kan man alltid hoppas eller vänta på det man vill, för det kommer så småning om. Och är det inte nu så var det inte meningen. Men jo fan IMORGON är det meningen... Det bara är det. Jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0