Varning för lång diskussion ;-)

14:39

nice ;)

hur hittar man ostraighta människor ?

14:39

hahaha

enkelt

lol

14:40

alla jag ser utågår jag från att vara hetero

hur vet man liksom

hur visste ni ?

14:40

ne men har redan en svensk gaypolare här...

14:40

frågade du ba lr va fan ?

14:40

så genom henne

sen random råkade jag träffa en klasskompis till min hostelpolare

amerikan dock

sen finns de ju gayklubbar...

ibland bara kommer de på tal

sen ståre ju på vissas fb

haha

14:41

jaha va trevligt ..

oj så vissa skyltar så mkt?

14:41

hahah

ne

14:41

kanske bäst att jag skriver att jag e straight för att vara på säkra sidan

14:41

men man kan ju fylla i "interested in"

haha

14:41

aaa juste de e sant

14:41

ja ha de på din status varje vecka ****** STRAIGHT

hahahaha

14:41

hahaha ****** = straight

14:41

precis

14:41

as nice

fett töntigt

haha

14:41

varför inte liksom

hahahahahah

ja

ja gillar inte skylta med det direkt

why liksom

14:42

why not ? :P

14:42

alla straighta gör de ju inte :p

14:42

nej de sant .. men ni har ju föfan en parad!

14:42

VI?

hahah

14:42

eller ni och ni

14:42

hörredudu

14:42

haha aa precis

14:42

hahah

14:42

nej men asså bi och homo

de har en parad

14:42

räkna inte in mig i nån motpol nu va

14:43

det har inte de straighta

14:43

haha du e så rolig

du anser förmodligen att straighta är lika förtryckta som män? eller hur

hahaha lilla ******

14:43

jag anser inte att män är förtryckta ? haha

14:43

du sa de till mig förut :p

14:43

förstår vad du menar men nej det gör jag verkligen inte

va !?

14:44

hahaha ja att man bara fokuserade på kvinnornas förtryck när männen va minst lika förtryckta och därför ytterligare förtryckta :p

hahaha

14:45

jag tycker alla får göra preci vad de vill med samma förutsättningar som alla men jag tycker det e fel approach att ha en parad till exempel med alla färger och måla hetersexuella i svart och grått .. tycker också de e fel approach att starta gym för endast kvinnor tex medan det e diskriminerade att starta ett gym endast för män

nej fan

jag jobbade på årets pridefestival

på bi-vagnen

haha

14:45

haha VA?

14:46

ja :D

14:46

rolig du

äh färgerna e ju bara en symbol?

14:46

precis .. regnbågens alla färger = homosexualitet och bisexualitet
svart, vitt och grått = hetersexualitet

14:46

HAHAHHAHAHAHHAHAHAH

du e för rolig

14:47

men det blir ju så

men vadå --

14:47

hahah neeeee

http://sv.wikipedia.org/wiki/Regnb%C3%A5gsflaggan

14:47

tycker de e fel approach.

14:48

du har så lätt att måla allt i svart och vitt

läs istället vad de står för

de står inte för homo bi

och att resten skulle va ngn motsats

hahah

14:48

nej det säger jag inte men BLIR så

14:48

de e verkligen inte så man menar

14:48

mans er det ju så

kolla på hakkorset

14:48

hhaha nej jag gör verkligen inte det

14:49

idag symboliserar den nazism men urssprungligen e den från en egyptisk solgudinna

ursprungligen va den inte så, men då den använts i det syftet så blir den sedd så

14:50

de går inte ens att jämföra

isf kan man säga att allt som inte är hakkorset symboliserar allt som inte är nazism?

finns ingen koppling tyvärr

hahaha

14:52

hahahhaha nej!?

det handlar ju om vad man använder saken i fråga i för syfte ?

14:52

men SYFTET är ju inte att påstå att alla homos är färgglada och alla heteros gråa och svarta

hahahahahahah

de blir inte så heller

de e bara en symbol

14:53

nej, men den uppfattningen är lätt att ta till sig

14:53

och säger ingenting om ngn motsats

hahahah duja

du är fan känslig

hahaha

14:53

en sak behöver inte demonstrera en motsats för att kunna förespråka en uppfattning

haha nej

14:53

du sa ju det

14:54

nej bryr mig inte

säger bara att om JAG va gay och ville slåss för ett "jämlikt samhälle" hade jag haft en helt annan approach

14:54

att EFTERSOM man använder regnbågen som symbol för homos, så PÅSTÅR man MOTSATSEN - att heteros är svarta

hahahah

14:54

neej

14:54

vad är motsatsen till hakkorset då?

14:54

lr ja

man PÅSTÅR inte som jag skrev, utan den uppfattningen är ganska vanlig

14:55

de va du själv som sa de

14:55

en cirkel

haha nej skoja

ja men ta mig inte för orden

14:55

haha jag har aldrig hört den uppfattningen

14:55

du förstår ju vad jag menar

14:55

ja men jag tycker det är löjligt och kan inte alls jämföras med uppfattningen av hakkorset

14:56

haha nej men principsaken !

jag jämför det ju verklligne inte med hakkorset

!

säger ju bara att samma princip kan appliceras på hakkorsfenomenet jag precis demonstrerade

14:56

du gjorde ju de

haha

neee för hakkorset HAR ÄNDRAT betydelse

regbågsfärgerna har inte...

där handlar det bara om en uppfattning

14:56

över historien ja ..

tror du inte att rengbågsflaggan i sinom tid kommer att representera the ay community

14:57

den är en symbol för det ja

heterosarna får skylla sig själva att de inte va FÖRST

hahahahahah

skoja

http://sv.wikipedia.org/wiki/Regnb%C3%A5gsflaggan

Den står för för stolthet och mångfald hos homosexuella, bisexuella och transpersoner. Regnbågsflaggan står även för respekt för medmänniskor och tolerans.

14:59

Regnbågsflaggan står även för respekt för medmänniskor och tolerans.

det betydde den ursprungligen

men nu

Den står för för stolthet och mångfald hos homosexuella, bisexuella och transpersoner. Regnbågsflaggan står även för respekt för medmänniskor och toleran

14:59

hahaha säger fortfarande inget om att heteropersoner är gråa och svarta

inte ens i närheten

15:00

Liknande flaggor används i Sydamerika som en symbol för indianerna där och i Italien som en fredssymbol. Dessa flaggor är dock inte helt lika den regnbågsflagga som HBT-rörelsen använder. Även i USA har liknande flaggor använts med andra betydelser tidigare.

neeeeeeeeeeeeeeeeeeej

met det finns ju 2 sidor av ett mynt lr hur ?

jag säger att den uppfattning är lätt att ta till sig

15:00

nu snackar du om motsatser igen som du sa att du inte gjorde förut?

15:01

NEEEEEEEEEEJ

haha

15:01

haha

jo ett mynt har två sidor

............

15:01

om jag säger att färgen vit representerar DET GODA I LIVET

vilken färg blir då automatisk I DIN UPPFATTNING färgen för det onda ?

15:02

ah men dåså... jättebra... heterosarna representerar svart och vitt sa du ju då? jättbra de representerar de goda i livet

det är väl jättebra?

hahaha

15:02

svart och grå

15:02

vit skrev du förut

hahaha

15:02

KAN MÅNGA LÄTT UPPFATTA DET SOM

nej grå

menade grå

15:02

haha

15:02

men du förstår ju principen !?!?!

15:02

ah förlåt men den tolkningen e störd

hahaha

berätta då för mig historien om hakkorsets motsats och vad det representerar tack

15:03

jag säger inte att jag gör det för jag vet vad flaggan representerar

Svastikan har mångtusenåriga traditioner i delar av Asien, bland annat Indien och Japan, och är alltjämt populär där. I indisk och persisk kultur är den en uråldrig symbol för solen samt Mithra. Den förekommer som heraldiskt vapen för flera japanska adelsätter. Den används exempelvis likaså inom hinduismen och den tibetanska religionen såsom lyckotecken.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Svastika

tänker inte du nazzism när du ser den ?

samma sak som regnbågsflaggan s¨å tnäker man homosexualitet när man ser den .. borde man egentligen inte tänka på vad den ursprungligen betydde och inte vad den använts i för sammanhang?

15:05

det betyder fortfarande det

15:06

den förerspåkar sexualitet .. är inte det alla sexualiteter? den förespråkar jämlikhet? borde inte det då va alla?

15:06

jag förstår vad du menar... me du kan fortfarande inte snacka motsatssnacket

vad är motsatsen till hakkorset?

15:06

inte bara homosexuella

haha de finns inten motsats

nej du fattar vad jag menar

15:06

den förespråkar ALLAS jämlikhet

15:06

ändå representerar den homos?

15:06

men homosexuellas rättigheter är inte riktigt lika bra världen över vettu

15:07

nej, då ska man ha en parad för ALLA så ALLA kan fira jämstäldheten ..

15:07

i uganda publicerade man en artikel med 100 homosar och uppmuntrade folket att DÖDA dem

de e jättemkt heteros som är med i paraden

15:07

ja jag va ju de t ex

15:07

den heter PRIDE - stolthet för att man är den man är och alla är olika

den är för alla

15:08

aa men framförallt gay communitin lr hur +

15:08

ja eftersom den ÄR UTSTICKANDE

och en minoritet

15:08

deras vagnar dom de åker me står det massa saker på, menar du att jag får fixa en egen vagn som det står "straight and proud"

15:08

som i stora delar av världen blir dödad

15:08

15:08

absolut de skulle du få

15:09

det va några som itne fick de i sommras

15:09

inte?

vilka då

15:09

de sa att pridefestivalen i synnerlighet va för the gay community

en bekannt till mig va "halvt med" att organisera

men "de fick inte plats"

15:09

ja i synnerlighet ja... de finns massa saker för olika sorters människor

15:10

varför ?

15:10

rockfestivaler för människor som gillar rock

där släppet de inte in dansband t.ex.

oj hoppsan de va lite diskriminerande mot dansbanden tycker jag......

15:10

jaha ? och en festival som förespråkar jämlkhet bland könen ska vara för gays då lr ? per automatik ?

15:10

haha ne

men den förespråkar de bland annat

15:11

men UPPENBARLIGEN så va de ju lite så i sommras ?

15:11

va nej?

alltså ****** se inte allt i SVART och VITT

du hakar upp dig på allt alltså

de e en kul grej

15:11

detsamma ;)

15:11

som uppmärksammar en minoritet som PÅ MÅNGA PLATSER I VÄRLDEN skulle bli massmördade om de gjorde ngt liknande

give them a break

hahaha

ne jag har inte hakat upp mig på ngt

jag tycker de e en bra ide

15:12

jag tycker de e fel approach :p

15:12

WHY?

ska alla homos sitta hemma och inte få festa lr?

15:12

har ju precis förklarat det ? haha

15:12

hahaha

ne

15:13

? klart de får festa överallt som alla andra ?

15:13

jag godtar inte den förklaringen

dåså

15:13

finns de nån klubb som itne släpper in homos lr +

15:13

de har en vecka per år... heterosarna har 51

finns de säkert

många klubbar på stureplan släpper inte in fula människor

haha

15:13

vadå heterosarna har 5 ?

15:13

haha ja

finns ju hur mkt andra festivaler som helst

ja vi lever i ett heteronormativt samhälle?

15:14

51*

ja? och de leder till att alla andra dagarna e de straightas dagar

15:15

hahaha

men haka inte upp dig så mkt

finns ju internationella kvinnodagen oxå

å fars dag

å mors dag

give it a break

15:15

internationella mansdagen

e de alla andra dagar av årets också lr ?

15:15

ja för alla andra dagarna är mans dagen ;-)

yep

HAHHAHAHA

å alla som inte är far och morsdag är barndagen

många varje år

fin tanke

15:17

bara töntigt att se de så

15:18

:*

så vad tycker du? att vi ska lägga ner prideparaden för det är fel approach?

då tycker jag vi kan lägga ner jazzfestivalen oxå... de e lite fel approach tycker jag.. förespråkar bara jazzmusik liksom..

15:19

om jag fick bestämma så ja

va ite dum ..

15:19

exakt samma sak

haha

15:19

verkligen itne

ska äta iaf

kommer snart

15:19

lägg ner alla festivaler som förespråkar bara en specifik grej

och blanda ALLT

så finns de inga mötesplatser för likasinnade människor

skippa olika linjer på gymnasium och universitet oxå

blanda allt bara

15:20

nu e du bara fum

15:20

alla måste lära sig allt

haha ne det är exakt samma sak

låt de ha sin prideparad

de e roligt

bra sätt att träffa folk på

de e ju inte bara parad

de e massa fester och seminarium och allt möjligt

let it be

15:22

så lovar jag att lämna jazzfestivalen ifred

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0