Varför kommer jag inte här ifrån?

Ibland undrar jag vad fan ödet vill mig? Om man tar mitt senaste dygn t.ex. Jag missar bussen igår kväll på grund av felaktig information om tidsomställning och/eller trevligt sällskap. Alla hostel i hela Santiago är tydligen fullbokade?? så jag skjuter problemet till småtimmarna vilket resulterar i att jag får sova i baksätet på en liten typ bubbla klockan 7 på morgonen efter en förvisso trevlig natt. Halv 2 vaknar jag svettig och stel i den lilla bilen, utan tillgång till toalett och fläkt (öppnar bildörren) får jag tålmodigt vänta på min bil(flyg)värdinna som skulle komma tillbaka från doktorn vid 11, men kommer vid 2. Sen spenderar jag förvisso även en trevlig eftermiddag men missar bussen IGEN eftersom jag går efter dator (och stereo) klockan som går en timme innan, inser jag 30 minuter innan avgång, på andra sidan stan. Utan sovplats igen blir jag tillslut erbjuden soffan igen hos Lovi som jag lämnat dagen innan för att återvända till Argentina. Situationen är dock stressad så jag hinner inte få all tillräcklig information. Blir i alla fall skjutsad till tunnelbanan men när jag ska ta ur mina väskor ur bagageluckan ramlar alla mina mynt ut ur bröstfickan (bokstavligt alla pengar jag har kvar) så jag får snällt be om ett litet bidrag för att kunna åka tunnelbana. Väl på tunnelbanan inser jag att jag har glömt mitt pass och mina kreditkort i baksätet på bilen, vars ägare ska till New York tidigt imorgon bitti. Tunnelbanan är näst intill packad och jag lider med mina tunga väskor de 6 stationerna och kämpar mig upp till telefonautomaterna. Samtal och mynt 1 svarar Lovi men jag fattar inte telefonautomaten så hon hör mig inte. Samtal 2 svarar roomien, men pengarna tar slut innan L hinner komma till telefonen. Samtal 3och mitt sista mynt ringer jag FEL. Får gå och växla mina sista tior till en 100 och ringer 2 gånger till. Upptaget. Tappar tålamodet och ringer för andra gången på ett dygn med min svenska mobil, 18 kr minuten. Så nu är jag äntligen här, med 100 chilenska pesos kvar (1.30 kr) och kan ju knappast ta bussen imorgon klockan 7 som planerat. Varför kommer jag inte här ifrån? Vad fan vill ödet mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0