Sola eller tapetsera?

Ska alldeles strax gå ut i solen igen, tänkte bara skriva lite snabbt (och kolla smhi.se för säkerhets skull) först. Mamma väckte mig vid 11 idag, gick upp ganska motvilligt eftersom jag kom hem vid 4. Nu kom vi precis hem från att ha vart ute och övningskört lite och gjort några ärenden, dock glömde vi sätta på skylten sista sträckan så det var ju ingen som förstod att jag var ute och övningskörde... Nu skulle jag egentligen tapetsera min fondvägg eftersom det aldrig blir av, men det är så fint väder och lite senare ska jag in och fika med Gabriella, så vi får se hur det blir med det. Solen lockar ganska mycket, kanske lägger mig på en filt och läser lite i teoriboken. Ikväll blir det drinkar hemma hos nån, sen ska väl dem ut på krogen? Jag vill vara 18...

Igår i alla fall, mötte jag först upp med några icke 18åringar som mig själv eftersom alla andra dissat mig för krogen. Vi åkte som sagt till Stureplan för att kolla in det stora dansgolvet, och jävlar vad mycket folk det var - dock tyckte jag att folk var dåliga på att dansa, och var var musiken? Stannade där hela kvällen i alla fall och det blev riktigt trevligt trots allt. Hade egentligen inga planer på att dricka, men när vi, helt oväntat, stod inne på ett av barområdena precis utanför sturehof, kunde jag inte låta bli bara för själva grejen liksom... Vaddå 20års gräns? Haha! Minglade runt, Agnes försvann in på sturehof och kom aldrig ut igen, inte gick det och ringa heller, hon hade förståss blivit bjuden på öl!! Träffade Julia senare under kvällens gång också som jag inte sett på ett år, och som hade fått jättelångt hår!! Gick på upptäcksfärd i ett hus under ombyggnad etc etc, spännande partykväll med andra ord! ;) Och bättre kommer det bli... PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0