Viol är grejen


Ja, vad är det med lila egentligen? Min besatthet började redan på andra sidan jordklotet, i Brasilien närmare bestämt, och så kommer man hem och allt är lila? Okej, det har hänt förut att jag undermedvetet fattat tyckte föt något precis innan det blivit populärt, men då har jag ju i alla fall befunnit mig på samma plats både före och efter. Men nu liksom, hallå? Det finns en gräns. Hur fan kan man snappa upp en trend flera tusen mil bort, för det var ju inte som om jag var direkt uppdaterad på vad som hände här hemma? Det kanske är något universiellt, den lila trenden kanske är global? Fast det är ändå konstigt, för det är nästan som om att jag är kär... och så besatt har jag inte varit av något förut, och speciellt inte av trender. Livet är allt bra mystiskt, inte sant?

Inte minst den här tablettasken, intressant vad mycket intryck bara en liten ask kan ge. Ja, den syftar på viol och lila, sen är det några fina blommor där nere (som är lila såklart). Den är lite knarkig (tabletter...?), fazer betyder faktiskt "att göra" på portugisiska och 23g påminner mig lite om 21 gram som är själens vikt (tänk om det hade vart 21g på riktigt, de kanske borde ändra det?). Allt detta på guld bakgrund, är det inte fantastiskt? Eh ja.., livet är fullt av överraskningar minsan!

Dessutom såg jag en lila tant idag på tunnelbanan idag, ja hon var faktiskt helt lila. Lila byxor, lila tröja, lila halsduk, lila kappa, lila klockring, lila vanlig ring, lila nagellack osv.. Ja, ni fattar. Det ända som inte var lila var örhängerna, glasögonen och skorna, typ... (Ja, jag studerade henne väldigt ingående för det var väldigt trångt på tåget och jag hade inte så mycket bättre för mig medan jag stod där och kramades med alla och lyssnade på min LILA iPod). Hon hade till och med lila slingor i håret, detta fick mig väldigt fundersam. Är det så att den här tanten alltid går omkring i lila eller hur matchar hon annars med håret? Okej, det kanske inte ska komma från mig som tycker att lila passar med allt, men till och med jag blev faktiskt lite fundersam. Hur gör man egentligen i en sådan situation? Livet är verkligen mystiskt, och fullt av överraskningar. Kan man beskriva det bättre?

Kommentarer
Postat av: LITTLE MISS LOUISE

Hallo sötkorven! Vad gör du? :P Argh imorgon är det ju heelg! Superglad! Puss på dig.

2008-09-19 @ 02:49:34
URL: http://littlemisslouise.blogg.se/
Postat av: Jessica Anshagen

Svar: Hehe ja hon är en riktigt fin kissekatt! :)



Hoppas du får en trevlig fredag.

2008-09-19 @ 14:28:45
URL: http://www.jessi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0